duminică, 15 decembrie 2013

Pregatiri pentru Craciun 3. Alte ornamente handmade de inspiratie romaneasca

Da, alte ornamente sunt gata. Am lucrat cu drag la ele si iata-le in sfarsit asezate la locul lor, in brad.
Vestea trista este ca aparatul foto care facea poze cat de cat nu mai e momentan si a trebuit sa apelez la solutia de avarie...telefonul mobil. Asa ca pozele nu sunt foarte reusite :(.
Chiar si asa va invit sa aruncati o privire, sper sa va placa:

1. Motivul Stea - este un motiv pe care il gasim atat in cusaturile romanesti dar si in cele traditionale scandinave. Este un exemplu cum arta populara circula in trecut la fel ca viul grai si astfel regasim motive comune in diverse popoare.






2. Motivul Ocolului: "unul din mijloacele magice de aparare"


 Afara e o ceata sa o tai cu cutitul, inca de dimineata. Nu cred ca se va ridica azi. Eu mi-am facut culcus in fata ferestrei mari din living, langa calorifer, la "umbra"bradului impodobit si ma gandesc ce sa fac azi....voi mai citi din "Jurnalul Fericirii"...voi asculta muzica la casti...mda...voi lenevi :)

Va las cu cateva cuvinte intelepte ale lui N. Steinhardt, potrivite pentru o dupa-amiaza de duminica:
"Mai ametitoare vorbe nu s-au rostit niciodata, afara de: "Cred, Doamne! Ajuta necredintei mele". Despre care imi spun ca daca din toata Biblia n-ar ramane decat ele, ar fi de ajuns pentru a dovedi esenta divina a crestinismului. (...) Si cred si nu cred, simultan. Dedublarea. Contradictia. Deci incertitudinea, angoasa. Constiinta otravind totul, otraveste si credinta pe care in clipa cand ne dam seama de ea o prefacem in necredinta deoarece gandind credinta o scoatem din inefabil, din candoare.
Dar si iesirea, nadejea, nimic nu-i pierdut: pentru ca smerit adaog:ajuta-ma, luand aminte ca omeneasca mea conditie e indiscutabil legata de paradox si contradictie."
"

14 comentarii:

  1. Sunt superbe...sunt romanesti.....wow.
    Ale mele sunt in lucru...poate zilele viitore le termin, noaptea, ca nu am cum altfel....te pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mult spor, Ramona! Ma bucur ca iti plac. Si ale mele sunt lucrate noaptea, uneori pana la 12-1:00...Dar parca le apreciem mai mult cand ne sacrificam cateva ore de odihna trupeasca pt odihna sufleteasca, nu? Te imbratisez!

      Ștergere
  2. Sint mi-nu-na-te!!! Cel din a doua fotografie e preferatul meu! Ce minute pricepute ai si cita rabdare! Bradul de anul acesta are povestea lui! Imi pare rau ca e asa de scurt timpul si ca trebuie sa stai seara tirziu, dar merita fiecare impunsatura de ac!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur foarte mult ca iti plac, draga Amedeya! Asa e, bradul de anul acesta are o poveste. Si e primul brad in casuta cea noua, doar a noastra, parca trebuia ceva personal :). Zi frumoasa!

      Ștergere
  3. Sunt minunate, Ingrid! E cel mai plin de personalitate bradut pe care l-am vazut si ti se potriveste foarte bine, parca e exact de acolo, din povestea ta.
    Jurnalul fericirii e o lectura foarte buna pentru perioada asta a anului, cand trebuie sa ne intoarcem la esenta. Eu am citit-o dupa ce am vizitat Manastirea de la Rohia unde a trait câtiva ani si unde este inmormantat Nicolae Steinhardt.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) este, este din poveste bradutul!. Ai dreptate, Jurnalul fericirii e o carte ce te intoarce catre esente. O citesc cu mare drag!

      Ștergere
  4. Sunt super Ingrid. Sper sa am putin ragaz sa fac si eu macar unu-doua ornamente am vazut si eu motivuls telei si mi-a placut mult...si mie imi place mult sa stau cand lucrez langa calorifer, uitandu-ma la brad. Imi plac mult ornamentele tale, bravo!

    RăspundețiȘtergere
  5. ce dragut e coltisorul tau cu bradut!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, Claudia :) Si al tau a iesit foarte frumos, unde pui ca ai si casa plina de copii!

      Ștergere
  6. Draga mea,felicitari.Ai castigat giveaway-ul de pe blogul meu.Te astept pe mail cu adresa la care pot expedia premiul.Multumesc si Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Minunate ornamente! Ma bucur ca te-am descoperit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Silvia, ma bucur ca iti plac. Si eu ma bucur ca m-ai descoperit :)

      Ștergere